Sunday, December 4, 2011

TEKNIK SKALA + GOLD INVESTMENT ACCOUNT (UOB)

 Melebihi 40%  PROFIT SETAHUN BRO......
Assalamualaikum dan salam sejahtera semoga anda semua sihat belaka hendaknya. Baiklah posting kali ini saya mahu menyatakan, salah satu teknik pelaburan emas terpantas untuk memperolehi profit dalam setahun adalah melalui teknik skala dan teknik GIA dari bank UOB.  
Bagaimanakah caranya? Baiklah posting sebelum ini saya telah menyatakan bagaimana teknik skala dijalankan, di mana modal yang anda keluarkan hanya sekali saja kemudian wang hasil dari pajakkan emas di Arrahnu anda simpan. Jadi adalah lebih baik wang hasil pajakkan emas tadi anda beli emas lagi atau laburkan di GIA bank UOB. Kenapa bank UOB ? sebab spreadnya rendah iaitu 1.1 % sahaja. Jadi anda boleh menjana keuntungan dengan lebih cepat seandainya harga emas naik. Kalu masih tak faham, apa kata kita tengok lagi jadual teknik skala sebelum ini:

Turn emas
Berat emas
      % pajak
Pinjam semasa
Pinjam
terdahulu
Upah simpan terkini
Upah simpan terdahulu

Profit
1      A

30g
50
3045
-
30.45
-
3045
2      B

30g
50
3045
-
30.45
-
3045
3      C

30g
50
3045
-
30.45
-
3045
4     D

30g
50
3045
-
30.45
-
3045
5      E

30g
50
3045
-
30.45
-
3045
6 F –A

30g
60
3654
3045
36.54
30.45x 6= 182.7
426.3















Dalam teknik ini anda kena perhatikan bahagian profit yang saya boldkan disebelah kanan sekali. Melalui teknik skala ni anda perlu pajakkan emas sebulan sekali, berdasarkan jadual diatas anda memajak emas dari bulan 1 hingga bulan 6. F – A pula bermaksud anda pajak emas F untuk menebus emas A. Jadi emas A akan berada di tangan kemudiannya.
Berbalik kepada kolum profit tadi, jika anda perhatikan, setiap bulan anda bakal memperolehi RM 3045 sebulan. Profit ini anda jangan gunakan sebaliknya anda beli emas lagi atau laburkan di GIA bank UOB. Sebaiknya beli pada bulan Januari setiap tahun kerana ketika ini harganya agak murah. Hasil keuntungan dari GIA tu tadi anda beli emas fizikal, so stok anda akan bertambah berkali ganda.
Bagaimana pula caranya nak melabur dalam GIA bank UOB? Mari saya tunjukkan caranya:    

        

     Premier Gold Account 
Gold Saving Account (GIA)
Minimum Initial Investment          
               1kg
                  20g
Minimum Subsequent Investment /
 Withdrawal                                     
      
       in multiple 1kg

      in multiple 5g
Minimum Balance in the Account    
              1kg
                 10g
Fee and charges
kos pentadbiran RM2 akan dikenakan setiap  bulan jika baki akaun kurang 1kg setiap akhir  bulan
kos pentadbiran RM2 akan dikenakan setiap 
 bulan jika baki akaun kurang 10g setiap akhir bulan
Account Opening Requirement
Prior to opening a Gold Investment Account, the investor is required to maintain either a savings account or current account in RM to facilitate payment for purchases, collection of sales proceeds and debiting of fees and charges.
Prior to opening a Gold Investment Account, the investor is required to maintain either a savings account or current account in RM to facilitate payment for purchases, collection of sales proceeds and debiting of fees and charges.


Untuk membuka akaun GIA UOB anda dikehendaki membeli sekurang-kurangnya 20g ikut harga semasa. Manakala belian tambahan atau jualan, minima adalah 5g sahaja. Maklumat lanjut boleh semak posting saya sebelum ini. Selain itu juga, anda perlu membuka akaun semasa UOB. Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan pihak bank atau kunjungi laman web di alamat http://www1.uob.com.my/business/GMIM/GMIM_pga.html
Jika nak moniter harga semasa, klik pada UOB Bank di sebelah kanan blog saya ni. Sekian sahaja untuk posting kali ini. Apa yang penting adalah jika anda buat, andalah yang dapat. SEMOGA ANDA BERPUAS HATI......wassalam.


2 comments:

  1. Saya dah buat teknik ini, berjalan dengan lancar dan amat amat berkesan. Cuma sya tak buat la teknik skala. MEMANG UNTUNG!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trima kasih tuan, semoga tuan brtambah kaya dan berjaya...

      Delete